Deklaracja dostępności

Dom Pomocy Społecznej „Ostoja” zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie dla strony www.dpsostoja.gda.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2015-04-29
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-25

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

Wybrane treści mogą być niezgodne z wytycznymi dla dostępności treści internetowych 2.1, w takim zakresie jak:

  • Postrzegalność (m.in. brak dostępności części mediów zmiennych w czasie, częściowy brak alternatywy w postaci tekstu, brak części ułatwień w percepcji treści), Funkcjonalność (m.in. nie na wszystkich stronach występuje pełna dostępność z klawiatury, pełnej dostępności sposobów wprowadzania danych),
  • Przewidywalność (m.in. niepełna jednolitość nawigacji i identyfikacji). Część dokumentów PDF nie jest poprawnie odczytywana przez programy dla osób niewidzących.

Wyłączenia

Filmy i multimedia, które zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy. Przygotowanie ich pełnej dostępności wiązałoby się z nadmiernym obciążeniem dla podmiotu publicznego. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22

Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-12

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Skróty klawiaturowe

Na stronie www.dpsostoja.gda.pl  można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Paulina Szyszka, Koordynator ds. Dostępności, ddp@dpsostoja.gda.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 58 300 07 85. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej cyfrowo oraz składać żądania zapewnienia dostępności cyfrowej.

 Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

Organ nadzorujący: Prezydent Miasta Gdańska
Adres: ul. Nowe Ogrody 8/12, 80-803 Gdańsk
E-mail: umg@gdansk.gda.pl
Telefon: +48 58 5244500

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Aplikacje mobilne

Dom Pomocy Społecznej „Ostoja” nie udostępnia aplikacji mobilnych.

Dostępność architektoniczna

Lokalizacja i dojazd.
Dom Pomocy Społecznej „Ostoja” jest położony przy ulicy Hożej 4.
Można do nas dojechać bezpośrednio liniami tramwajowymi: 8 i 9 – przystanek „Zimna”, lub autobusową: 111 – przystanek „Zimna”.

Wejście główne do Domu Pomocy Społecznej – jest zlokalizowane przy ul. Hożej.
Dojście do budynku rozpoczyna się przez furtkę lub bramę. Przy furtce zamontowany jest domofon, pracownik który otworzy furtkę lub bramę udzieli informacji lub pomocy.

Wjazd na teren Domu Pomocy Społecznej i parking – wjazd jest od  ul. Hożej. Przy budynku jest kilka miejsc parkingowych, jednak należy pamiętać, że ze względów bezpieczeństwa brama jest zamknięta i należy użyć domofonu przy furtce.

Wejście na parter budynku  – jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych. W pobliżu wejścia głównego znajduje się podjazd dla osób poruszających się na wózkach, a przejścia do dalszej części budynku są pozbawione barier architektonicznych. Znajduje się w niewielkiej odległości od windy.

Wejście na piętro budynku – schodami głównej klatki schodowej lub wjazd windą przystosowaną dla osób z niepełnosprawnością.

Ciągi komunikacyjne na poszczególnych kondygnacjach budynku – zapewniają wystarczającą przestrzeń wolną od przeszkód, spełniają wymagania dla dróg ewakuacyjnych, posiadają odpowiednią szerokość i są pozbawione różnicy poziomów.

Winda osobowa główna  – Po otwarciu drzwi windy brak różnicy poziomów, co zapewnia wjazd do wnętrza bez przeszkód. Duża kabina windy – max. 21 osób. Panel sterujący umieszczony na wysokości dostosowanej dla osób poruszających się na wózkach.

Winda osobowa dodatkowa  – Po otwarciu drzwi windy brak różnicy poziomów, co zapewnia wjazd do wnętrza bez przeszkód. Kabina windy – max. 5 osób. Panel sterujący umieszczony na wysokości dostosowanej dla osób poruszających się na wózkach.

Toalety ogólnodostępne – znajdują się na parterze budynku, w pobliżu windy i są dostosowane dla osób z niepełnosprawnością.

Obsługa osób niesłyszących, niewidomych i słabowidzących.
W Domu Pomocy Społecznej „Ostoja” nie ma dostępnej usługi tłumacza języka migowego oraz nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a oraz nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dodatkowe informacje

  • Do DPS można wejść z psem asystującym.
  • W związku z tym, ze budynek DPS jest przede wszystkim miejscem zamieszkania naszych mieszkańców to mogą się zdarzyć takie sytuacje, że nie będzie można wejść danego dnia do budynku.
  • Najlepszą formą kontaktu przed wizytą jest telefon do naszej placówki i umówienie się na konkretny dzień i godzinę.
    Kontakt z DPS „Ostoja” możliwy jest pod telefonem: (58) 307 09 22 ; (58) 308 95 91
    lub adresem e-mail: ostoja@dpsostoja.gda.pl

Inne informacje i oświadczenia

Dom Pomocy Społecznej „Ostoja” prowadzi obecnie audyty dostępności swoich zasobów internetowych oraz deklaruje chęć zwiększania ich dostępności dla osób z  niepełnosprawnością zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, uwzględniając w tym zakresie m.in. rekomendacje Gdańskiego Modelu na Rzecz Równego Traktowania. 

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego