Tekst łatwy do czytania (ETR)

Informacja o Domu Pomocy Społecznej „Ostoja” w Gdańsku w języku łatwym do czytania – ETR (EASY TO READ)

 

Dom Pomocy Społecznej „Ostoja” znajduje się w Gdańsku, przy ul. Hożej 4 w dzielnicy Stogi.

Dom Pomocy Społecznej „Ostoja”, zwany dalej Domem, jest miejscem stałego zamieszkania dla seniorów – osób w podeszłym wieku i przewlekle chorych. Dom jest placówką miejską przeznaczoną dla mieszkańców Gdańska, którzy potrzebują opieki przez całą dobę. Skierowanie do Domu można uzyskać kontaktując się z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie w Gdańsku.

Na terenie Domu jest też Dzienny Dom Pomocy dla seniorów. Seniorzy mogą tu przyjść, spędzić czas wolny, spotkać się z innymi seniorami, brać udział w różnych zajęciach i zjeść obiad. Dzienny Dom jest otwarty od 7:30 do 15:30, od poniedziałku do piątku. Można tu zadzwonić pod numer telefonu 58 300 07 85.

Na terenie Domu jest też Centrum Wielofunkcyjnej Pomocy Osobom Starszym, zwane dalej Centrum. Centrum to miejsce gdzie różne osoby mogą przyjść lub zadzwonić żeby uzyskać informacje lub wsparcie. Numer telefonu do Centrum to 58 308 90 10. Centrum jest otwarte od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00 – 15:00.

Wejście główne do budynku Domu znajduje się od ulicy Hożej. Wejście jest odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, starszych i rodziców z dziećmi.

zdjęcie przedstawia wejście główne do budynku

Zdjęcie przedstawiające główne wejście do Domu.

 

Wejście do Dziennego Domu i do Centrum znajduje się od ulicy Zimnej. Wejście jest odpowiednie dla osób z niepełnosprawnościami, starszych i rodziców z dziećmi.

zdjęcie przedstawia wejście do Dziennego Domu i Centrum

Zdjęcie przedstawiające wejście do Dziennego Domu i  Centrum.

 

Dom jest dostępny dla osób z niepełnosprawnościami.

 

Na parterze znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.

zdjęcie przestawia drzwi do toalety dla osób z niepełnosprawnościami

Zdjęcie przedstawiające wejście do toalety dla osób z niepełnosprawnościami.

 

W budynku znajduje się winda, której wymiary pozwalają na swobodny przejazd dla osób z niepełnosprawnościami.

zdjęcie przedstawia wejście do windy.

Zdjęcie przedstawiające windę.

 

W budynku drzwi i korytarze są odpowiednio szerokie. Po budynku możesz jeździć wózkiem inwalidzkim.

zdjęcie korytarza na parterze budynku.

Zdjęcie przedstawiające korytarz.

 

Jeśli chcesz skontaktować się z naszym Domem możesz:

Napisać pismo i wysłać je na adres:

Dom Pomocy Społecznej „Ostoja”

ul. Hoża 4

80-628 Gdańsk

Napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy:

ostoja@dpsostoja.gda.pl

Wysłać faks pod numer 58 320 15 07

Możesz zadzwonić sam lub przy pomocy innej osoby pod numer telefonu: 58 307 09 22

Możesz przyjść do sekretariatu Domu od poniedziałku do piątku,  w godzinach 7:30 – 15:30.

Sekretariat to biuro, w którym można zostawić pisma i otrzymać potrzebną informację o Domu.

Jak trafić do Sekretariatu?

zdjęcie przedstawiające przejście  do sekretariatu.

Zdjęcie przedstawiające korytarz prowadzący do sekretariatu.

Wchodzisz wejściem głównym.

Gdy wejdziesz do budynku zobaczysz korytarz.

Musisz pójść korytarzem w lewo.

W korytarzu głównym na wprost znajdziesz drzwi do Sekretariatu.

zdjęcie przedstawia główny korytarz z wejściem do sekretariatu.

Zdjęcie przedstawiające główny korytarz i drzwi do sekretariatu.

 

Zapraszamy do naszego Domu.

TEKST ŁATWY DO CZYTANIA PDF